Léteznek olyan hibák akár a benzines turbós, akár a turbó diesel autóknál is, hogy tövig nyomod a gázpedált és nem megy, nem akar gyorsulni az autónk. Ennek is megszámlálhatatlan oka lehet. Akár a töltőlevegő elszivárog valahol. (Turbócső kilyukadt valahol, vagy valamelyik bilincs esetleg nemszorít rendesen.) Lehetnek elektromos okai (pl. vezeték szakadás, rossz érintkezés, vagy valamelyik érzékelőnk meghibásodott stb.) Ezeknek a hibák egy részének a keresése bontás és szemrevételezés útján történik. A többi hibákat diagnosztika és különböző mérések sorozatával lehet kideríteni.
Turbó rendszerek teljes körű vizsgálata
A szabályozás a jelleggörbe seregtől függően a motor vezérlő egység részegység által történik. Működési elv: a henger komponensben lévő töltöttségi szint emeléséhez a kipufogó gáz turbó feltöltő komponens a motor kipufogó gáz energiáját használja. A henger komponensben a töltöttség mértékének emelése a motor teljesítmény és a nyomaték emelkedését okozza.
A motor kipufogó gáz turbina kerékre történő rávezetése a kiömlő csonkon és a turbina házon keresztül történik. Az áramlási energia forgásba hozza a turbina kereket, ezáltal a sűrítő kerék, amely a turbina tengelyen keresztül össze van kötve a turbina kerékkel, azonos fordulatszámmal kerül meghajtásra. A sűrítő kerék a beszívott levegőt tömöríti és azt töltő levegőként a motorhoz továbbítja.
Növekvő motor fordulatszámnál a töltő nyomás és a kipufogó gáz turbófeltöltő részegység turbina fordulatszáma túlságosan megnövekedhet. A motor illetve a kipufogó gáz turbófeltöltő részegység károsodást szenvedhet. A turbótöltő töltőnyomás érzékelő érzékeli a fojtó szelep vezérlő egység előtti töltőnyomást.
Olyan közlekedési helyzetekben, amikor a fojtó szelep bezár, torlónyomás alakul ki a fojtó szelep vezérlő egység és a kipufogó gáz turbófeltöltő egység között, ami a sűrítő járókerékre lesz hatással. A turbófeltöltő levegő keverő mágnes szelep kinyit, hogy a kipufogó gáz turbótöltő fordulatszáma ne csökkenjen le. A torló nyomás az elkerülő vezetékben távozik, és a kipufogó gáz turbótöltő fordulatszáma megmarad egy jobb jelzési tulajdonsághoz.
Előnyök
- Hasznos hatásfok megjavítása
- A fajlagos üzemanyag fogyasztás csökkentése
- A károsanyag kibocsátás csökkentése
Kihatások a rendszer kimaradása esetében
- Elégtelen motor teljesítmény
- A motor felmelegszik
- Megnövekedett motorolaj fogyasztás
- Füstképződés és mechanikai zajok
- Motor károsodások