Szenzorok és beavatkozó elemek szimulációs tesztelése

Miden szenzornak- érzékelők -jeladók( Pl.vízhőfok levegőhőfok légtömegmérő stb.)és a beavatkozóknak mint pl.(alapjárati motor >elektromos folytószelep >kipufogógáz visszavezető szep az az EGR stb.)kell egy agy (ezek a különböző kompjuterek) amikbe befutnak az érzékelőktől információk.És ezekből az információkból kiszámolják ezek az elektronikák hogy hogyan dolgozzanak a különböző beavatkozók.Tehát ez az elektroikus agy megműködteti a beavatkozó motorokat.Tehát mi a tesztelés javítás során a diagnosztikai készülékünkel parancsot tudunk adni a töbféle vezérlő egységünknek hogy működtesék meg a beavatkozókat.(mikromotorokat stb.) De azért sajnos sokszor nem ilyen egyszerű a történet.Miért is? Ezeket az érzékelőket és beavotkozókat vezeték köti össze a vezérlő egységükkel.És ha történik egy vezeték szakadás akkor már nem működnek ezek az egységek.És mitörténik ilyenkor? Olyan hibakód(DTC)generálódik a vezérlőegységünkbe mintha az az érzékelőnk-beavtkozonk mentvolna tönkre.Tehát nagyon sok kolléga járhatott már úgy itt Miskolcon de akár az egész országban hogy nem kereste tovább a hibát. Megrendelte a hibásnak vélt alkatrészt.És az új alkatrész beépítése után kiderűl hogy mégsem működik. Na itt a bosszúság az ügyfélnek na és az autószerelő kollégának is.Tehát a hibát tovább kell keresni.Meg kell mérni a vezetéket hogy nincs-e szakadás.Ha viszont van akkor jön a csoportkábel bontás.Ami valjuk be őszintén nem mindíg egyszerű feladat.