Sűrítési végnyomás mérés más néven kompresszió mérés. A hengerek tömítési hibáinak kimutatására régóta használt mérés.A sűrítési végnyomás függ a hőmérséklettől a motor fordulatszámától;akkumulátor állapotától;az önindító állapotától.(Mennyire kopottak a kefék stb.)Tehát a mérés eredménye nagyban függ a mechanikai tényezőktől.A motor hőmérsékletével nő a sűrítési végnyomás értéke is a motorolaj tömítő hatása miatt.A kapott eredmény eggyértelműen nem alkalmazható abszolult adatként csupán a hengerek közötti összehasonlító mérésre alkalmas.De ha a hengerek közötti eltérés jelentős akkor már sejthetjük hogy valami nagyobb baj van. Az úgynevezett relatív kompresszió méréshez képest pontosabb mérési módszerek is vannak.Némely hibák esetén jobb ezt használni.Működése egy oszcilosszkóp és erre a célra kifejlesztett szoftver segítségével nézi és rögzíti az indítási folyamat a hengerekhez tartozó indítózási áramát illetve feszültségét.Amelyik hengerben kevesebb a sűrítési végnyomás a többi hengerhez képest;az önindítónak az adott hengerhez tartozó sűrítési ütemben mért áramfelvétele kisebb.És így ezzel a módszerel megbontás nélkül az akkumulátor kivezetésein keresztül mérhetjük az indítómotor áram felvételét.