Motor irányító rendszer
Megpróbáljuk a lehetetlent is megjavítani. Általában ezeket az elektronikákat nem szokták javítani, hanem azt mondják a legtöbb szervízben, hogy cseréljük ki. Nekünk megvan a technológiánk, hogy ezeket a felületkezelt (SMD) áramköröket tudjuk javítani. Persze azért előfordulnak olyan esetek is, amikor már nem gazdaságos a javításuk, vagy éppen nem fognak hosszútávon stabilan működni.
Még egy pár mondat a motorvezérlők működéséről:
Motor vezérlő egység
Érzékelők és kapcsolók érzékelik a motor aktuális üzemállapotát és alakítják a fizikai jellemzőket villamos jelekké. A motor vezérlő egység részegység kiértékeli a jeleket, és a jelleggörbe seregektől függően kimenő jeleket kapcsol a beavatkozó szervekre. A beavatkozó szervek a motorvezérlő egység részegység kimenő jeleit mechanikus jellemzőkké alakítják. A vezérlő egység minden szükséges parancsot megad az egyes hengerek befecskendezési folyamatának megkezdéséhez és befejezéséhez. Az elő- és utóbefecskendezés lehetséges.
A vezérlő egység kiszámítja a megfelelő befecskendezési mennyiséget, az optimális befecskendezési időpontot, valamint a befecskendezés megfelelő folyamatát és megfelelően vezérli a befecskendező alkatrészt. A rendszer öndiagnózisra alkalmas. A motor vezérlő egység részegység egy kényszerjárati programmal rendelkezik, ami fontos funkciók kimaradása esetében, helyettesítő értékeket határoz meg és így lehetővé teszi a továbbhajtást a legközelebbi szakműhelyig.
Egyebek között a következő érzékelők lehetnek beszerelve: menetpedál helyzetérzékelő, forgattyús tengely helyzetérzékelő, vezérmű tengely helyzetérzékelő, rail nyomásérzékelő, hűtőközeg hőmérséklet érzékelő, üzemanyag hőmérséklet érzékelő, légtömeg mérő, sebesség érzékelő, beszívott levegő hőmérséklet érzékelő, fékpedál kapcsoló, tengelykapcsoló kapcsoló.
Egyebek között a következő beavatkozó szervek lehetnek beszerelve: befecskendező, nyomásszabályozó szelep, üzemanyag bemérő egység, kipufogó gáz visszavezető mágnesszelep.
A CAN-adatbusz alkatrész lehetővé teszi az adatátvitelt a motorvezérlő egység alkatrész és további rendszerek között, mint például: blokkolásgátló rendszer, sebességváltó vezérlés, kombinált műszer, indításgátló rendszer, klíma berendezés.
Járás egyenlőség mérés
Mennyiségi összehasonlítás
A mennyiségi összehasonlítás funkció egy szoftver technikai teszt. A mennyiségi összehasonlítás funkció az injektorok részegységek ellenőrzésére szolgál. Aktivált állóhelyzeti szabályzó funkció esetében az egyes henger részegységek helyesbítő értékei a KTS diagnosztikai teszter segítségével megjelenítésre kerülnek. Az állóhelyzeti szabályzó kiegyenlíti az egyes hengerkomponensek közötti teljesítmény különbséget.
Szenzorok és beavatkozók színteszt
A beavatkozó szerv tesztben lehet megvezérelni a motorvezérlés rendszer komponenseit, valamint ellenőrizni a működésüket. A jármű modelleket és a hozzátartozó vezérlőegység szoftvert a jármű gyártója folyamatosan változtatja. A mért értéknek és/vagy a beavatkozó szervek ellenőrző lépésnek feltétlenül benne kell lennie a KTS menüben. A beavatkozó szerv tesztet a diagnosztikai teszter segítségével hívhatjuk fel. A beavatkozó szerv teszt egy folyamatban hajtódik végre, azaz az egyes részegységek sorban vezérlést kapnak. Az alkatrészeket nem lehet egyenként kiválasztani. A sorrendet és az egyes beavatkozó szerveket a motor vezérlő egység részegység adja meg.
Ellenőrzési megjegyzések:
- A beavatkozó szerv teszt a beavatkozó szervtől függően csak bekapcsolt gyújtás esetén vagy üresjáratban lehetséges.
- Figyelembe kell venni a diagnosztikai teszter kezelési útmutatását.
- A beavatkozó szerv teszt a motor vezérlő egység részegységtől kap vezérlést.
- Figyelembe kell venni a diagnosztikai teszter kezelési útmutatását.
- A beavatkozó szerv teszt a motor vezérlő egység részegységtől kap vezérlést.
- A beavatkozó szerv teszt során a komponensek ellenőrzése hallással, szemrevételezéssel vagy érintéssel, tapintással történik.
- A beavatkozó szervek megvezérlése egy meghatározott ideig tart és utána automatikusan befejeződik.
- Egy hibás beavatkozó szerv teszt hibajelzésként betárolódik a hibatárolóba.
- A hiba megszüntetése után töröljük ki a hibatárolót és ismételjük meg a beavatkozó szerv tesztet.
A hiba lehetséges okai
- A komponens beavatkozó szerv tesztje nem támogatott.
- Vezeték szakadással, plusz/vagy testzárlattal
- Csatlakozó dugók vezető kapcsolat nélkül vagy átmeneti ellenállással például korrózió miatt.
- A részegységek hibásak
- A motorvezérlő egység komponens meghibásodott