Motorirányító rendszer javítás

Motor irányító rendszer 

Megpróbáljuk a lehetetlent is megjavítani. Általában ezeket az elektronikákat nem szokták javítani, hanem azt mondják a legtöbb szervízben, hogy cseréljük ki. Nekünk megvan a technológiánk, hogy ezeket a felületkezelt (SMD) áramköröket tudjuk javítani. Persze azért előfordulnak olyan esetek is, amikor már nem gazdaságos a javításuk, vagy éppen nem fognak hosszútávon stabilan működni.  

Még egy pár mondat a motorvezérlők működéséről: 

Motor vezérlő egység 

Érzékelők és kapcsolók érzékelik a motor aktuális üzemállapotát és alakítják a fizikai jellemzőket villamos jelekké. A motor vezérlő egység részegység kiértékeli a jeleket, és a jelleggörbe seregektől függően kimenő jeleket kapcsol a beavatkozó szervekre. A beavatkozó szervek a motorvezérlő egység részegység kimenő jeleit mechanikus jellemzőkké alakítják. A vezérlő egység minden szükséges parancsot megad az egyes hengerek befecskendezési folyamatának megkezdéséhez és befejezéséhez. Az elő- és utóbefecskendezés lehetséges. 

A vezérlő egység kiszámítja a megfelelő befecskendezési mennyiséget, az optimális befecskendezési időpontot, valamint a befecskendezés megfelelő folyamatát és megfelelően vezérli a befecskendező alkatrészt. A rendszer öndiagnózisra alkalmas. A motor vezérlő egység részegység egy kényszerjárati programmal rendelkezik, ami fontos funkciók kimaradása esetében, helyettesítő értékeket határoz meg és így lehetővé teszi a továbbhajtást a legközelebbi szakműhelyig.  

Egyebek között a következő érzékelők lehetnek beszerelve: menetpedál helyzetérzékelő, forgattyús tengely helyzetérzékelő, vezérmű tengely helyzetérzékelő, rail nyomásérzékelő, hűtőközeg hőmérséklet érzékelő, üzemanyag hőmérséklet érzékelő, légtömeg mérő, sebesség érzékelő, beszívott levegő hőmérséklet érzékelő, fékpedál kapcsoló, tengelykapcsoló kapcsoló. 

Egyebek között a következő beavatkozó szervek lehetnek beszerelve: befecskendező, nyomásszabályozó szelep, üzemanyag bemérő egység, kipufogó gáz visszavezető mágnesszelep. 

A CAN-adatbusz alkatrész lehetővé teszi az adatátvitelt a motorvezérlő egység alkatrész és további rendszerek között, mint például: blokkolásgátló rendszer, sebességváltó vezérlés, kombinált műszer, indításgátló rendszer, klíma berendezés. 

Járás egyenlőség mérés 

Mennyiségi összehasonlítás 

A mennyiségi összehasonlítás funkció egy szoftver technikai teszt. A mennyiségi összehasonlítás funkció az injektorok részegységek ellenőrzésére szolgál. Aktivált állóhelyzeti szabályzó funkció esetében az egyes henger részegységek helyesbítő értékei a KTS diagnosztikai teszter segítségével megjelenítésre kerülnek. Az állóhelyzeti szabályzó kiegyenlíti az egyes hengerkomponensek közötti teljesítmény különbséget.  

 

Szenzorok és beavatkozók színteszt 

A beavatkozó szerv tesztben lehet megvezérelni a motorvezérlés rendszer komponenseit, valamint ellenőrizni a működésüket. A jármű modelleket és a hozzátartozó vezérlőegység szoftvert a jármű gyártója folyamatosan változtatja. A mért értéknek és/vagy a beavatkozó szervek ellenőrző lépésnek feltétlenül benne kell lennie a KTS menüben. A beavatkozó szerv tesztet a diagnosztikai teszter segítségével hívhatjuk fel. A beavatkozó szerv teszt egy folyamatban hajtódik végre, azaz az egyes részegységek sorban vezérlést kapnak. Az alkatrészeket nem lehet egyenként kiválasztani. A sorrendet és az egyes beavatkozó szerveket a motor vezérlő egység részegység adja meg.  

Ellenőrzési megjegyzések:  

  • A beavatkozó szerv teszt a beavatkozó szervtől függően csak bekapcsolt gyújtás esetén vagy üresjáratban lehetséges.  
  • Figyelembe kell venni a diagnosztikai teszter kezelési útmutatását.  
  • A beavatkozó szerv teszt a motor vezérlő egység részegységtől kap vezérlést.  
  • Figyelembe kell venni a diagnosztikai teszter kezelési útmutatását.  
  • A beavatkozó szerv teszt a motor vezérlő egység részegységtől kap vezérlést. 
  • A beavatkozó szerv teszt során a komponensek ellenőrzése hallással, szemrevételezéssel vagy érintéssel, tapintással történik. 
  • A beavatkozó szervek megvezérlése egy meghatározott ideig tart és utána automatikusan befejeződik. 
  • Egy hibás beavatkozó szerv teszt hibajelzésként betárolódik a hibatárolóba. 
  • A hiba megszüntetése után töröljük ki a hibatárolót és ismételjük meg a beavatkozó szerv tesztet. 

 

 

A hiba lehetséges okai 

  • A komponens beavatkozó szerv tesztje nem támogatott. 
  • Vezeték szakadással, plusz/vagy testzárlattal 
  • Csatlakozó dugók vezető kapcsolat nélkül vagy átmeneti ellenállással például korrózió miatt. 
  • A részegységek hibásak 
  • A motorvezérlő egység komponens meghibásodott